SEBES

In judetul Alba prima oprire o facem la Sebes.

Pentru ca am nimerit o zi foarte aglomerata…numai tiruri, masini mari, haos la semafoare….ba in stanga, ba in dreapta, am vizitat ce ne-a aparut in cale.

Cum ar fi….Biserica evanghelica. Oricum nu era asa greu de omis.
 

Constructia bisericii a inceput inainte de 1241, fiind conceputa ca o biserica. Dupa invazia tatarilor, constructia ei a fost continuata, insa s-au inclus si elemente de gotic timpuriu. O valoare realizata in stil gotic transilvanean este corul, construit intre 1361-1382, cu o bogata plastica decorativa (reliefuri, statui). In cor se afla un mare atlar poliptic cu picturi si sculpturi, realizat intre 1518-1526, in faza trecerii de la gotic la Renastere.

Recunosc ca, ce m-a atras in Sebes, a fost Rezervatia Rapa Rosie. De cand am vazut-o promovata la tv, am trecut-o pe lista must-see.

Mai multe informatii despre ea gasiti si pe Rapa-rosie.ro

Rezervatia este situata la 3 km de orasul Sebes la poalele dealului Plesii. Se intinde pe o lungime de 800m, are o inaltime maxima de 125m si are o suprafat de 10ha. Culoarea rosie este rezultatul unui mediu puternic exidant. Din punct de vedere geologic aici se dezvolta o serie de depozite foarte slab cimentate, gresii slab consolidate ce se dezagrega cu usurinta generand nisipuri.

In decursul timpului Rapa Rosie a fost complet dezgolita de haina sa vegetala. Apele de suprafata au inceput opera lor de erodare si transport, sculptand in carnea Pamantului formele ciudate ale unor piramide colorate in rosu. Fenomene asemanatoare, cu rezultate identice, se mai intalnesc doar in Muntii Tirolului si in Marele Canion al raului Colorado din America de Nord.

Nu am reusit sa ma aproprii prea mult....se lucra prea intens la autostrada, si nu se putea trece....cel putin nu ne-am mai riscat. Asta-i tot ce am putut prinde:




preluata http://calatorii.myfreeforum.ro
preluata http://calatorii.myfreeforum.ro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...