Concediul-Traseu 2012


Gata. Am facut-o si p-asta! Primul meu traseu facut prin tara cu masina a fost un success. Calcule peste calcule, cati kilometri….in cat timp….in cate zile….unde ne cazam…..unde mancam…..etc, etc. Deja cu vreo 2 zile inainte de plecare eram prea obosita de atatea calcule incat am luat hotararea ca nu are rost, si cel mai important lucru ar fi ca pur si simplu sa ma bucur de concediu in sine, de faptul ca plec si descopar noi orizonturi, frumoase, nu prea indepartate, pentru ca nu plec ca sa mananc undeva anume si ceva anume, nu plec sa dorm undeva anume sau in vreun fel anume(cort/pensiune/hotel), ci PLEC SA MA BUCUR DE ROMANIA MEA. Nu conteaza unde ma va prinde apusul soarelui, conteaza doar minunatiile pe care in sfarsit le voi vedea. Ca sa nu mai spun ca in urma acestei experiente mi-am dat seama a nu stiu cata oara ca NIMIC NU E IMPOSIBIL. Totul e sa vrei. Ti se ofera pe tava, totul depinde de tine. Nu e imposibil sa-ti pui bagajul in spinare, sa iei trenul/bicicleta/masina/orice, si sa pleci sa descoperi lumea. Repet, daca asta vrei, daca asta simti.
Poate suna a sentiment care se regaseste in fiecare, pentru ca pana la urma, fiecare, atunci cand simtim ca nu se mai poate, si vrei sa te desprinzi de cotidian, de jungla din orase, de rautatea dintre oameni, de haosul din capul tau, sa te decuplezi de la priza in care esti bagat in fiecare zi, ne trezim alergand catre pajistea aceea plina cu flori multicolore, catre munte, catre mare, oriunde numai sa fii pentru cateva momente doar tu cu tine.
Si uite asa, fara sa programez asta, am plecat la drum chiar pe traseul schitat initial. Astfel, cam asa arata reteta acestei mini-vacante:

Prima zi:
·    Prima oprire, Manastirea Hurezi;
·    Manastirea Polovragi
·    Pestera Polovragi si Cheile Oltetului
·    Pestera Muierii
·  Targu Jiu: Coloana Infinitului, Poarta Sarutului, Aleea Scaunelor, Masa Tacerii, Insulita de pe Jiu
·     Manastirea Lainici
     Petrosani

A doua zi am inceput-o cu Tara Hategului, in care poti vedea:
·         Santamarie Orlea - Biserica Reformata si Castelul Kendeffy
·         Biserica din Sanpetru
·    Lacul Paclisa…..care m-a cucerit cu peisajul divin…..aici muntii chiar sunt albastrii J
·         Biserica Densus
·         Rezervatia de zimbrii din Padurea Slivut
·         Manastirea Prislop – unde isi are mormantul parintele Arsenie Boca
·         Castelul Corvinilor – unde am gasit in sfarsit un tron pe masura mea.
·         Deva – un oras sub marca gimnasticii

A treia zi – destinatia Alba Iulia, iar intre timp:
·         Orastie, unde poti gasi bine-cunoscutul Arsenal Park
·     Sebes – Biserica reformata, iar la vreo 3 km poti zari chiar si rezervatia naturala Rapa Rosie.
·         Cetatea Alba Iulia – curata ca lacrima.

A patra zi , urcam tot mai sus:
·         Aiud – Cetatea Aiudului
·         Turda – noi am apucat sa vizitam decat central orasului si salina
·         Cluj Napoca – acomodarea cu orasul

In a cincea zi: 
Cluj – vizitarea propriu zisa
Targu Mures – aici ne-a cam prins ploaia/ picureala….dupa toata canicula suportata a fost chiar binevenita
Sighisoara – n-am apucat decat sa ne cazam

In a sasea zi:
·         Sighisoara – nu m-am grabit deloc in a savura fiecare centimentru din acesta minunata cetate, cu toate ca mi-au mai ramas destui incat sa mai revin
·         Saschiz
·         Rupea
·         Zarnesti
·         Si dupa ce am luat toate statiunile de pe Valea Prahovei la rand incepand cu Predeal….am ajuns si acasa.

Concluzia: Doamne, ce as mai lua-o de la capat! J

Pentru ca fiecare obiectiv in parte mi-a fost foarte drag, ma gandeam ca ar fi pacat sa nu scriu si cate ceva despre fiecare. No, acolo-i traseu mai pi indelete. Enjoy!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...